AUTO-MOTO-TRUCK.GR

07/02/2010

Τρόμος με κολλημένο γκάζι

Filed under: It's a Recall Party! — Ετικέτες: — kefalonitis @ 5:13 πμ

Στις 28 Αυγούστου 2009 ένας άνδρας τηλεφώνησε στο τηλεφωνικό κέντρο της Αμεσης Δράσης (911) στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας. «Είμαστε σε ένα Lexus… Κινούμαστε βόρεια στον 125 και το γκάζι έχει κολλήσει…Δεν έχουμε φρένα… Πλησιάζουμε σε μια διασταύρωση… Κρατηθείτε… Κρατηθείτε και προσευχηθείτε… Προσευχηθείτε». Το τηλεφώνημα διακόπηκε με τον ήχο ενός τρακαρίσματος. Ενα Lexus ΕS 350 Sedan, το οποίο κατασκευάζει η Τoyota, συγκρούστηκε με ένα τζιπ, βγήκε εκτός δρόμου, διαπέρασε έναν φράχτη, ανατράπηκε και τυλίχθηκε στις φλόγες. Και οι τέσσερις επιβαίνοντες στο όχημα σκοτώθηκαν. «Αυτή ήταν η τραγωδία που οδήγησε την Τoyota, αφότου δέχθηκε περισσότερες από 2.000 αναφορές για επιτάχυνση παρά τη θέληση του οδηγού, να ενισχύσει τη δική της έρευνα» αναφέρει η εφημερίδα «Ιnternational Ηerald Τribune». Στις 21 Ιανουαρίου 2010 η μεγαλύτερη βάσει πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ανακοίνωσε την ανάκληση 2,3 εκατ. οχημάτων της στις ΗΠΑ για πιθανό πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού. Το Lexus ΕS 350 δεν συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των υπό ανάκληση οχημάτων, ωστόσο το όλο ζήτημα αποτελεί αντικείμενο επίσημης έρευνας από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Οι ανακλήσεις της Τoyota – ταυτισμένη ως τώρα με την υψηλή ποιότητα κατασκευής- για το πρόβλημα του πεντάλ γκαζιού αγγίζουν τα 8 εκατ. αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο. Το ελάττωμα έχει συνδεθεί κατά το Reuters με 19 θανάτους επιβατών από τρακαρίσματα στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία.

Στις 13 Φεβρουαρίου 2009 ο Βρετανός Ντέρεκ Μακόλ, 81 ετών, βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ενός Τoyota Αuris. Οπως ανέφερε ο ίδιος στο ΒΒC, το αυτοκίνητό του επιτάχυνε ανεξέλεγκτα: «Κινιόμουν πολύ γρήγορα- πηγαίναμε για κατά μέτωπο σύγκρουση. Κατάφερα να το αποφύγω στρίβοντας το τιμόνι,κατέληξα κατευθείαν σε ένα παρκαρισμένο, αλλά τουλάχιστον απέφυγα το φορτηγάκι. (…)Προσγειώθηκα στον μπροστινό κήπο κάποιου, με τους εμπρός τροχούς να κρέμονται στον αέρα». Τον άτυχο Βρετανό απελευθέρωσε από το όχημά του το πλήρωμα ενός ασθενοφόρου. Στο συνεργείο της Τoyota του είπαν ότι δεν βρήκαν κανένα πρόβλημα στο αυτοκίνητό του.

Την περασμένη Πέμπτη ο κλάδος της Τoyota στη Βρετανία παραδέχθηκε ότι 180.000 αυτοκίνητα της εταιρείας που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας ενδέχεται να έχουν πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού. Ο εμπορικός διευθυντής Τζον Γουίλιαμς, μιλώντας σε βίντεο που «ανέβηκε» στην ιστοσελίδα ΥouΤube, ανέφερε ότι η εταιρεία «λυπάται ειλικρινά» που απογοήτευσε τους πελάτες της. Είχε προηγηθεί στο τέλος Ιανουαρίου η ανάκληση 1,8 εκατ. οχημάτων της Τoyota στην Ευρώπη για πιθανό πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ανακλήσεις της εταιρείας έπληξαν σοβαρά την εικόνα και τη μετοχή της. Από τις 21 Ιανουαρίου (όταν ανακοίνωσε την ευρεία ανάκληση στις ΗΠΑ) η μετοχή πήρε την κατηφόρα και την περασμένη εβομάδα έφτασε να χάνει το 20% της αξίας της. Ο πρόεδρος της Τoyota Ακίο Τογιόντα κατηγορήθηκε ότι «κρυβόταν» επί δύο εβδομάδες και δεν βγήκε να υπερασπιστεί δημόσια την τιμή και την υπόληψη της εταιρείας και της οικογενείας του. Τελικώς εμφανίστηκε προχθές, ζήτησε δημόσια συγγνώμη για τις ανακλήσεις και δεσμεύτηκε ότι θα ηγηθεί επιτροπής για τον αυστηρότερο ποιοτικό έλεγχο των οχημάτων.

Αμέσως, οι άσπονδοι ανταγωνιστές στις ΗΠΑ, η GΜ και η Ford, ανακοίνωσαν προσφορές για να κλέψουν πελάτες από τον ιαπωνικό γίγαντα προσφέροντας έκπτωση 1.000

δολαρίων στους ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων Τoyota που θα ανταλλάξουν το όχημά τους με ένα δικό τους. Το κλίμα πανικού επέτεινε ο αμερικανός υπουργός Μεταφορών Ρέι Λαχούντ, ο οποίος ζήτησε «εν τη ρύμη του λόγου» από τους ιδιοκτήτες των Τoyota που ανακαλούνται να αφήσουν το πόδι από το γκάζι και να μην οδηγούν τα οχήματά τους! Λίγο μετά ανασκεύασε τη δήλωσή του. Εν τω μεταξύ οι καταγγελίες οδηγών έφεραν στην επιφάνεια άλλο ένα πρόβλημα σε όχημα της Τοyota, αυτή τη φορά στα φρένα του υβριδικού μοντέλου Ρrius. Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει το θέμα, ενώ η Εθνική Υπηρεσία για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων ανέφερε στο Αssociated Ρress ότι δέχθηκε 124 αναφορές οδηγών. Αφορούσαν μεταξύ άλλων τέσσερα περιστατικά που οδήγησαν σε τρακάρισμα. Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι δέχθηκε δεκάδες αναφορές από πελάτες της για «ανεπαρκή πέδηση» του μοντέλου όταν οδηγούσαν σε δρόμους με ανωμαλίες ή πάγο και ότι σκέπτεται αλλά δεν έχει αποφασίσει ακόμη αν θα προβεί σε ανάκληση. Διαβεβαίωσε ότι διόρθωσε το τεχνικό πρόβλημα σε όλα τα οχήματα που πουλήθηκαν από το τέλος Ιανουαρίου και μετά αλλά δεν ανέφερε το πώς θα το αντιμετωπίσει σε όσα κατασκευάστηκαν νωρίτερα.

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: